توی قرن بیست و یکم با پیشرفت تکنولژی و گسترش اینترنت ،علی رغم راحت شدن ارتباطات ،تعاملات اجتماعی به پایین ترین سطح خودش رسیده است
لزوم وجود یک سیستم ارتباطی جدید و آسان بسیار احساس میشده است
در این زمان بود که شبکه های اجتماعی ظهور کرده و به سرعت در تمام دنیا فراگیر شد،بطوری که در سال 2019،شبکه اجتماعی فیس بوک توانست بیش از دو میلیارد نفر کاربر را به خود جذب کند
در نسل سوم شبکه های اجتماعی،اپلیکیشن اینستگرام شکل گرفت که در ابتدا مبتنی بر عکس و متن بود و در ادامه راه ویدیو،ویدیو کوتاه و ویدیو زنده را به خدمات خود اضافه کرد
در این شبکه یک فرایند جالب وجود داشت و آن اینکه در زیر پست ها دو گزینه برای کاربر وجود دارد ،که لایک و کامنت بود
که این دو گزینه باعث بالا رفتن عزت نفس تولید کننده ی محتوا میگردد
پس از مدتی از ظهور این شبکه ها و گسترش روز افزون آنها ،عده به پتانسیل بالای این محیط جدید برای ایجاد تجارت پی بردند .
این افراد شروع به ایجاد کسب کار یا معرفی کسب و کار خود در این شبکه ها کردند و پدیده ای به نام تجارت اجتماعی پدید آمد
خاصیت های تجارت اجتماعی چیست؟
مهمترین خاصیت این تجارت برای مشتریان امکان انتشار تجربه خرید خود با دیگر مخاطبین است.این موضوع از دو جهت اهمیت دارد.یک اینکه مشتری احساس عزت نفس بیشتری میکند و دوم اینکه سایر مشتریان باقوه اعتماد بیشتری به نظر مشتری دارند تا ادعایی که از سوی شرکت بیان شده است